En dotter, en mamma och en cowboy

Bara för att jag ska vara färdigbloggad inför helgen, så slänger jag in de här bilderna som jag tänkt fixa... (Om jag håller mitt ingen-dator-imorgon-löfte återstår att se.) Jag är fortsatt nyfiken på och fundersam över vem Claudia egentligen liknar. Alla tycker olika om våra barn, att den ena liknar en av oss och den andra en annan, eller precis tvärtom. Och att de är jättelika varandra eller att de är väldigt olika.

Min mamma tyckte inte att Claudia var lik mig alls på den förra jämförelsebilden jag la upp, så här kommer ett nytt försök. Jag lutar åt att dottern har mina kinder, lite av näsan och så hakan. Och så frisyren så klart. Det är roligt att hon har ett litet storkbett mellan ögonen precis som jag hade. Men vad är likt, vad tycker ni?
Jag fyndade lite kläder till halva reapriset på Åhléns häromdagen, bland annat en cowboytröja åt Vincent (för 40:- istället för 130:- ursprungligen). Han blev så glad när han fick på sig en att han genast rotade upp sin (tyvärr rätt trasiga) sheriffhatt och stolt utropade sig som Woody (cowboydockan i filmen "Toy story" - som han f ö bara sett en gång och inte ens gillar).

Claudia får vara med på ett hörn också, igen. Mest för att hon är söt. Och för att man kan ana en liten frisyr, kanske? De gulvitrandiga byxorna är Katvig och tröjan Esprit om någon undrar (båda ärvda av storebrorsan). Och Vincents byxor är också ett Åhlénsfynd.

kommentarer
av: Elsa

Hej! Ja, jag pratade med Ammie, och hon sa att du hade föreslagit en liten dejt. För oss (mig och Ammie) spelar det nog egentligen ingen roll när och var och hur, eftersom vi är föräldralediga bägge två. Jag till augusti och hon till januari om jag inte minns fel. Så det är ju bara att hoja till om du känner för att åka till Gävle. Det skulle vara jättekul i alla fall, vi har ju setts förut du och jag, på gruppdejt när Vincent var yttepytte.



Vad lika ni var, du och Claudia!

2011-01-30 @ 07:13:42
URL: http://kaffemorsan.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0