Bohusvecka 2011 - dag 1 & 2

Min familjs sommarstuga är en mysig gul liten stuga med vita knutar, på västkusten nära havet. Det är lite lagom semesterprimitivt och en bra avgiftning från tv och datorer. Till och med mobiltäckningen är dålig eftersom stugan ligger mellan två bohuslänska berg. 

Jag måste ha min vecka där varje sommar, och hellre mer vilket jag kände i år ännu mer än vanligt. Måste ha en dos av salta hav och vindar, kala klippor, mysiga kustsamhällen, en sväng eller två med lilla båten Gustav på havet till en nära strand...

Vi steg upp i ottan förra torsdagen, 7/7 och klev på tåget tidigttidigt. Kom fram lagom för lite eftermiddagsfika, sedan middag, läggdags för barnen och utpustning med te och bulle för oss andra. Jag hade längtat, äntligen framme! Det kommer bli fotorace, först ut tågresan och första lugna dagen i stugan...


Som vanligt följer fortsättning senare.

kommentarer
av: Lisa - mamma till Knut

Det är såååå himla mysigt att fara ut till stugan! Och jag tycker inte heller att det gör ngt att det inte är ngn täckning på mobilen, bara skönt egentligen :D



Vad har du för kamera? Jag har ju nu fått en Nikon D90 av Andreas i 25-års present och håller just nu på för fullt att testa den :D jag kommer väl mest att köra på autofunktionerna, men jag vill ju kunna använda resterande funktioner oxå! :D

2011-07-16 @ 18:51:45
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
av: Sigrid

Men vilketn smidig pool! Finns den på vanliga barngrejsaffärer?

Oskar och barnen åker ner till sommarstugan i Skåne och stannar två veckor (fast Oskar kommer upp ett par dagar när vi ska på bröllop) och jag ska vara kvar hemma.. :( Fy vad tråkigt, jag får anmäla mig som frivillig de få dagar jag är ledig för vad ska jag ändå göra när inte Oskar och barnen är hemma? Jag kommer sakna ihjäl mig...

2011-07-16 @ 23:28:08
URL: http://sigrida.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0