En tur till stan

Medan familjefadern sov bort halva dagen efter att ha jobbat natt, hade vi andra ett uppdrag: Fler kalsonger år lillprinsen. Det går åt måååånga nu vill jag lova. Så jag tog Claudia i Skeppet (det är vår gröna syskonvagn det) och Vincent ville cykla så det fick han så klart, på sin röda springcykel.

Så här fint har vi det när vi promenerar in till stan:



Ett litet klipp till, när Vincent "susar" som han kallar det:



Strax därefter
sladdade Vincent på en grusväg och ramlade omkull och skrapade upp ett minisår på knät. Grät. Då fick han kramar, russin, napp och åka vagn. Då blev allt bra igen. Var tvungen att filma dem en liten snutt när de satt i vagnen...



På stan shoppade vi
kallingar (och varsinna paret mysbyxor & solbrillor). Sedan kollade vi in leksaksaffären (Vincents önskemål) och därefter gick vi till CaféVi3 och beställde in pannkakor (åt barnen) och rostbiffsallad (åt mamman) och hade sååå trevligt så. Tydligen gillar Vincent majs:



Sen gick/cyklade vi
hem igen och pausade bara för att leka lite på en lekplats. Trevlig egentid med barnen (utan skrik och gnäll och allt för trött morsa), fler sådana dagar tack!

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Haha så söt "åhhhh vad jag älskar majs" Tokvimse! :D

2011-07-24 @ 01:08:27
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Elin S

Visst är det underbart när dagarna blir sådär... Underbara :)! Älskar´t!



Dina ungar får mig alltid att vilja gå upp och pussa på mina egna ungar för jag tycker att dom är rätt lika, till sättet om inget annat. Isabelle och Vincent verkar ha samma livliga fantasi :).

Tänk vad Claudia har börjat "prata" också! Wow! Hon säger ju verkligen Jag vet inte! Så himla duktig!

Det är så synd att vi inte bor närmare så vi kunde ha lite mer playdates tillsamans.

2011-07-24 @ 01:54:49
av: Lisa Arvidsson

Vilka sötnosar! :D

Tycker det är underbart när Claduia helt oberört häller ut russinen å inte bryr sej ett dyft om att storebrosan börjar plocka på sej dem i stället. :)

2011-07-26 @ 18:47:23
URL: http://lisoball.bloggplatsen.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0