Fotoutmaning dag 25: i alla hast

Igår hade barnen några minuter på sig mellan att vi kom hem från kalas och att middagen var klar. Och då passade de på att plaska runt i vår egna lilla pöl som visst alltid bildas så fort det kommer en gnutta regn. Det var inte mycket vatten där. Men uppenbarligen tillräckligt. För att skita ner dagens andra uppsättning kläder med sandigt vatten, x2. 

Och visst hade jag kunnat hindra dem istället för att plocka upp kameran. Men hellre att jag låter dem vara glada de minutrarna (och sedan kör en extra maskin innan läggdags).


Inte för att jag förstår tjusningen i att sitta i en kall liten pöl, men tydligen finns det en sådan.

kommentarer
av: Anonym

Härlig inställning Emma, önskar att fler föräldrar (inklusive mig själv) tänkte som du. Vad gör det väl med lite mer tvätt, när man får så glada barn! :)

2011-07-25 @ 08:56:35
av: Vånkan

Såg att det inte kom med vem som skrev kommentaren innan...

2011-07-25 @ 12:04:30
URL: http://krokovankan.wordpress.com
av: Andreas

Haha! Vad fina de är! Din Claudia är i ålder med min Jónsi, ett par månader yngre bara. Tycker som du, barn ska få skita ner sig och ha kul! Det går alltid att tvätta!

2011-07-25 @ 19:07:19
URL: http://minbebis.com/blogg/telefonfobi

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0