Claudias födelsedag - förmiddagen & tårtan

På födelsedagen anlände vi till huset vid halv tio-tiden. Första gästerna var redan på plats, Josefin och Saga!


Vi väntade in gästgäng nummer två, mormor och morfar som kom strålande glada och med en korg fylld av paket. Sedan dukade vi upp med hembakt bröd och kakor, och så tårta. I gränsen mellan sol och skugga på framsidan av vårt hus. I de enda möbler som flyttat in än så länge, utemöblerna. Tårtan hade jag modellerat efter Claudias favoritsnuttetrasa...


Var nog den godaste tårta jag gjort tror jag, riktigt smarrig. Till den öppnades paket, småpratades och lektes det. Fint att ha trädgårdar - två stycken, om än små - att festa i.


Vid lunchtid följde barnen med mormor och morfar hem för några timmars sömn. Jag och Pieter använde tiden till husfix, skruvade barngrindar och målade sovrum. Halv tre började eftermiddagens firande, fortsättning följer...

kommentarer
av: Elin S

Underbara bilder och helt fantastisk tårta! Som alltid :). Vilken fin dag gullungen fick!

2011-06-07 @ 01:16:21

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0