Den stora flytten

Idag är vår flyttdag. Idag har vi haft hjälp av en hel bunt vänner, kört mellan huset och lägenheten, packat ner och packat upp, släpat, burit, tänkt. I natt ska barnen sova hos mina föräldrar. Och vi första gången i huset.

Det är faktiskt ganska jobbigt, att lämna det välkända - vår fina lägenhet - och kasta sig ut i det här nya. Jag tycker sådana här förändringar är såå jobbiga psykiskt. Vet att det blir kanonbra om ett tag, men vet också att jag kommer må lite halvdant ett tag. Så fungerar jag bara. Jag gillar att fixa, att packa och bära och allt det där. Flytten jag måste göra i huvudet är så mycket jobbigare. Och allt jag lämnar bakom mig.

Jag har fotat flytten, men har just satt mig vid datorn och bilder får vänta. Nu ska jag försöka gräva fram kaffet ur någon okänd flyttlåda (perkulatorn har jag redan hittat) så att jag kan dricka en kopp innan läggdags. Pieter är en till vända till lägenheten. Klockan är tjugo i tio. Katten verkar nervös.

kommentarer
av: Grynet

Va härligt att ni äntligen flyttat. Det kommer bli så bra, men man måste ge sig själv tid att vänja sig. För visst innebär varje flytt ett avslutat kapitel på nåt sätt, men också en nystart! :)

2011-06-11 @ 21:56:31
av: Mormor/gammalmormor Maj-Britt

Visst är det jobbigt att flytta, men tänk så roligt det kommer att bli när alla flyttlådor är uppackade och möblerna på plats, och ni har nu en iten trädgård också där barnen kan vara! Detta är vad du har drömt om i många år och nu äääntligen har ni ett alldeles eget hus ! Så Emma det kommer snart att kännas sååå bra!

En stor kram till er alla från Mormor/gammalmormor

2011-06-11 @ 22:27:08
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0