Ett renoverat och halvinrett sovrum

Tänkte visa hur vårt sovrum ser ut idag, efter målning av tak och väggar och tapetsering på två av väggarna. Lite möbler på det, byrån som hittills agerat barnklädesförvaring (men nu troligtvis får andra uppgifter), och lampan som jag just inhandlat eftersom vi inte hade någon som passade. Återstår ett överkast som fungerar med tapeten (det gör inte vårt orange, inte heller det gröna), och så ska en del hyllor och lite böcker in + sänglampor.

Tapeten är från Villa Nova och heter Rowan (som betyder Rönn).


Spegeln har redan hunnit skruvas fast i väggen. Den fanns i rummet när vi köpte huset, så den fick bo kvar. Lakanen är ohemult skrynkliga, kanske man borde plocka fram strykjärnet. Ingen av oss är några strykare, men i alla fall underlakanet skulle jag kunna tänka mig i en riktigt slät version.

Så här såg rummet ut innan vår lilla renoveringssejour:


Aries (vår silverbengal) håller på att finna sig till rätta. Hon var lite stressad de dagar den största flytten pågick, men jag tror hon kommer trivas hur bra som helst här. Hon behövde några nya kvadratmeter att göra till sitt revir. Hon ska dessutom få bli utekatt, vi ska börja promenera henne med sele snart och sedan släppa henne fri. När hon verkar redo. Oj vilken förändring i hennes fyraochetthalvtåriga kattliv. 





kommentarer
av: Elin S

Hur snyggt som helst! Vilken skillnad! Där lär ni sova gott :).

Men hörni, hur får ni plats i den lilla sängen? Jag tänker att det lär bli trångt när ungarna kommer intrippandes. Förlåt om jag frågar men den ser rätt smal ut, eller? Vi har en 160 säng just nu och jag skulle inte tacka nej till en 210 eller åtminstone en 180. Både jag och Johan behöver sparkutrymme när vi sover ;).

2011-06-13 @ 01:17:41
av: Grynet

Verkligen jättefint! Tapeten är supersnygg och rummet ser så ljust och fint ut!

Jag säger som Elin, sängen ser dock pytteliten ut! Vi hade en 210 bred säng innan, men när vi flyttade förra gången köpte vi en 180. NU är det trångt när NIls kommer och kryper ner. :)

2011-06-13 @ 07:34:03
URL: http://krokovankan.wordpress.com
av: Emma H

Ja sängen är aaaalldeles för smal. Den är 140 och det blir crazy trångt när barnen ska sova hos oss. Vi skaffade den innan barnen kom. =) En ny bred säng står högt på önskelistan, men vi måste passa oss lite för utgifter just nu, det blir en hel del som man liksom bara måste ha när man flyttar till hus. Så vi står ut tills vidare, och ligger där och knuffar på varandra natten igenom. =)

2011-06-13 @ 08:45:45
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Vilket kanonfint sovrum. Turkost och ljust som jag älskar.

2011-07-21 @ 21:04:41
URL: http://ninaruthstrom.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0