Fyra timmar i Gullnäs

Idag jobbade jag sista dagen innan semestern, och dessutom bara till 14, tjohoo! Så när jag kom hem så drog vi till Gullnäsgården vid Varpan. Pieter hade fixat mat och packat det mesta, vilken hemmaman man har va. =) Vi cyklade iväg med ett barn i cykelstol och en i cykelvagn, och så spenderade vi resten av eftermiddagen vid sjöstranden i skuggan. Badade (i alla fall jag och Pieter - barnen förvandlas till badkrukor när det är för kallt), åt, lekte och hade det sååå mysigt. 


Vincent hittade en kompis och de lekte större delen av tiden vi var där. De fungerade så bra ihop att jag - just som vi var på väg att cykla hemåt - tog mod till mig och frågade mamman om vi skulle byta nummer så att grabbarna kunde få leka mer någon gång. Trevligt att hitta lekkamrater så där vid stranden.

Vilket väder det har varit! Och jag som trodde idag skulle bli mulet och regnigt. Det kom visserligen nu på kvällen, just som barnen somnade för natten. Ett ordentligt åskoväder drog förbi och lättade på trycket. Skönt. Och alldeles passligt när vi redan hunnit njuta färdigt av dagen. Både Pieter (som var ute och sprang runt Varpan när ösregnet kom) och katten kom in som dränkta hundar. Pieter glad, Aries inte lika.

Jag satt inne och kollade på Sommar med Ernst. Min favorit-Ernst! Härligt med sommar.

kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

Så härligt det ser ut när ni sitter vid sjön och har matkorgen med er , det ser sååå mysigt ut!

Nu önskar jag att ni skall få en riktigt skön och rolig sommar och semester!

En stor kram till hela familjen från Mormor/Gamalmormor Maj-Britt

2011-07-01 @ 19:37:53
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Grymet

Åh, ni har en cykelvagn! Vi behöver en när vi flyttar till stan sen och jag håller redan nu på att samla info. Vilken modell och märke har ni? Gillar ni den?

2011-07-02 @ 09:45:18
URL: http://krokovankan.wordpress.com

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0