Emma är hemma

Jag har inte försvunnit från jordens yta, bara varit helt datorfri i en vecka. I måndags (efter en ynka natt i egen säng) hoppade vi på tåget mot Göteborg - min andra hemstad. Jag är född i Falun men båda sidor av släkten är från Göteborg så där känner jag mig hemma. Just nu är jag där kanske två gånger per år. Hälsar på min mormor och gör stan. Träffar vänner och en och annan släkting. Promenerar myyycket.

Den här gången regnade det inte på oss (mer än några små droppar) förrän vi klev av i Falun igen - då vräkte det ner. Jag tror det har regnat varje gång vi besökt Göteborg de senaste 3-4 åren. Det är alltid trevligt att vara där ändå, men extra trevligt när det var så behagligt att vistas ute. Och vi dessutom var där ovanligt länge (en vecka istället för 3-4 dar). Det har varit riktigt härligt trevligt!


Vi besökte bland annat goda vänner på Hönö. Trädet står på Liseberg.

Jag är tröööött efter att ha rest precis hela dagen, så jag sparar bloggning av resten av Göteborgsresan till senare. Har 820 foton att gå igenom (gaah, hjälp!) och det är sovdags. Så god natt! Och på återseende (lite oftare igen)!

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0