Göteborgsveckan del 3 - Universeum och mammaträff

Vi gjorde Universeum en av Göteborgsdagarna. Vilket ställe! Det var lätt att fördriva en heldag där. Sedan blir det säkert roligare ju äldre barnen blir för visst uppskattade Vincent mycket av det men långt ifrån allt. Men ändå. Vincents favoriter var...

1: Polisbilen!!! En riktig polisbil där man fick sitta och låtsasköra, sätta på sirener och blåljus, fånga imaginära bovar. Han ville aldrig gå där ifrån.

2: Sågfisken i det stora akvariet, tillsammans med hajen Herman. Jag tyckte också de var riktigt häftiga (stora akvarier och hajar, ojoj!), och Vincent pratar fortfarande om sågfisken.

3: Piratskeppslekplatsen utanför. Vincent ville springa ut dit efter lunchpausen hellre än att gå vidare i museet. Så då tog vi en paus ute. En skeppslekplats skulle man ha här i stan, då skulle många fina timmar kunna fördrivas.

4: Utställningen Tittut, en enda stor lekplats enligt Vincent. Rida på robothäst, bygga en egen koja i plåt, åka rutchkana på småbarnsmattan... Roligt!



Efteråt träffade vi och fikade med min halvbror Patrik och flickvännen Line innan vi hoppade på spårvagnen igen genom berget och hem till gammalmormor och den väntande middagen.



Nästa dag var det dags att säga hejdå till gammalmormor och mormor, packa ihop vår gigantiska resväska och resten av våra saker och låsa in dem i ett skåp på centralen. Jag tog barnen med mig för att träffa en bunt väldigt trevliga mammavänner och deras barn. De flesta av dem har jag träffat några gånger tidigare. Som vanligt gick tiden alldeles för fort, ibland önskar jag på allvar att jag bodde i Göteborg.

Pieter fick en dag för sig själv på stan, han spenderade den i lugnt tempo och verkar ha haft det väldigt behagligt. Vi mötte upp på centralen på eftermiddagen, och körde upp med vagnen och picket-och-packet på en buss ut ur stan, över en färga och till en väldigt trevlig ö. Hälsade på min vän Icka med familj och sov över hos dem två nätter.

Men det får bli nästa reseinlägg. Det är ju jobbdag imorgon, godnatt!

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0