Kalasflickor

Igår var Pieter på svensexa hela dagen för vår kompis Tobbe. Jag tog med mig barnen och gjorde minisemester hos mormodern och morfadern = sov över. Lika trevligt (och stökigt) som vanligt. Idag har vi hunnit med en hel del, bland annat varit på Mollys ettårskalas.

Jag försökte få till något fint kort på de tre tjejpolarna Claudia, Molly och Signe. Lyckades väl så där. Inte så konstigt när man har med tre ettåringar att göra. De tre var beräknade 1, 2 & 3 juni. Signe och Claudia prickade in sina datum men Molly kikade ut lite tidigare och fyllde ju år häromdagen. Torsdag och fredag blir det mer kalas. Sånt gillar vi! Kalas kalas!



Vincent gillade fikat och att hjälpa till med paketöppningen, men lessnade ur efter en stund. Humöret återvände när hans eminenta moder vann tipspromenaden och fick bl a dessa i pris (duktig jag är, eller hur!):



Får se vilken kväll jag ska lyckas/hinna/orka baka tårtbotten så att Claudia kan få åtminstone en liten minitårta på sin födelsedag. Jag har i alla fall svängt ihop lite havreflarn idag på förmiddagen så något ska vi kunna bjuda indroppande gäster på. Vi firar för övrigt i nya huset, opretantiöst öppet hus med täckpapp på golvet och spackel på väggarna. Hoppas på strålande väder.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Så söta bilder på våra bruttor! :)



Vincent var ju för söt på kalaset. Min mamma sa det efteråt att han är en riktig liten sköning ;)

Tack för tavlan, den blir kanon på Mollys vägg, nu ska jag bara tjata lite till (typ 204943825 gången) på Daniel om att sätta upp en hylla först...



Om vi inte ses tidigare så ses vi på torsdag hos Signe! :)

2011-05-30 @ 12:07:25
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Theres

Hihi ja roligaste från Vincent var: "Åh vad fräckt!!" :) Så söt!



Haha de ser för roliga ut ändå våra små. Den första blev fin tycker jag :) Den tredje blev roligast och på den fjärde ser det ut som att Signe undrar vad sjutton Molly håller på med :p

2011-06-01 @ 11:54:22
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0