En bildskatt för tio kronor

I förra veckan gick jag en vända på Myrornas här i stan, på en lunchrast. Kikade igenom barnkläderna som vanligt, men hittade inget. Var precis på väg ut när jag vände om och gjorde en liten runda förbi leksakerna. Där på en hylla fastnade mina ögon vid en genomskinlig plastlåda. Den var fylld med en massa små kort och väldigt ihoptejpad. Det enda jag såg var en bild på en sprattelgubbe som såg ut att komma från 50- 60-talet någon gång. Tio kronor kostade den hemlighetsfulla lådan. Som hittat!

När jag lyckats pilla bort all tejp och äntligen fick plocka upp korten så var den den här bildrikedomen i memoryform som visade sig:



Det här är vad jag kallar loppisfynd. Jag som sällan köper begagnat, även om det händer allt oftare. Tio kronor för ett otroligt fint memoryspel. Nu är bara frågan, fortsätta låta det bo i sin låda att plockas fram och lekas med av barnen, eller limma upp alltihop på en platta och göra en stor tavla av det?

kommentarer
av: evelinah

men åååh, skojar du! det där memory:t spelade vi jämt som små! min "extra-mormor" (egentligen pappas faster) hade det. bra många år sen jag såg det sist men minns varenda bricka ju, och man hade alltid sina favoriter :-D ååh igen!

2011-11-12 @ 22:05:38
URL: http://eveheda.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0