Maximalt rivet

Okej, jag trodde rivningen var avklarad, men det fanns ett sista lager att skala av. Jag inspekterade tillsammans med barnen imorse, innan det blev dags för nya väggar. Enter, städpatrullen:


Jag förväntade mig nya väggar idag, men de hann inte jobba så mycket förrän elektrikern saknades. Imorgon tror jag det har hänt lite mer.

På näst sista kortet syns avloppsröret där förra toaletten suttit. Det går inte ner i golvet som de flesta avlopp tydligen gör nu för tiden utan rätt in i väggen. Vilket medför att vi inte kan välja den toastol vi gjort utan måste ta en lite dyrare som är beställningsvara. Inte så mycket dyrare dock så det gör inte så mycket. Vi har två att välja mellan, en Ifö och en Gustafsberg och det lutar åt den förstnämna. Nämligen denna:

PS. Jag har lyckats ge bort vår gamla toalett och handfat! Tjohoo! Det kändes så dumt att slänga dem på tippen så jag skrev i Dalarnas köp & säljgrupp på Facebook och undrade om någon ville ha dem. Och fick napp! En tjej i Ludvika ville för att byta ut en äldre uppsättning. Och hennes svägerska råkade befinna sig i Falun just idag, så hon kom förbi redan nu på kvällen och hämtade upp dem. Trallala, vad det kändes bra.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Toppen att de kunde komma och hämta! Dessutom riktigt bra gjort att skänka bort än att lämna på tippen :)



Du, om jag får provskita er nya toalettstol sen så kan du nog allt få dig en kopp te! ;) Hihi, och ja, det är julklapps-kopparna ;) Hahaha!

2011-11-22 @ 23:36:30
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Sigrid

Den toaletten har vi i vår sommarstuga! Enda minuset är väl att den har en mer spetsig form än traditionellt, så oman vill ha en annan sits så passar det inte mes typ IKEA. De har säkert egna andra sitsar iofs :)

2011-11-23 @ 12:14:35
av: Lisa

Jag vill varna lite för denna modell av toastol, vi har nämligen två stycken likadana som är runt två år gamla, påen av dem har det silvriga på knappen redan nötts bort en hel massa. :(

Om ni redan valt, använd inte cilt bang när ni städar den!

Lycka till å vad det ska bli kul å se när det är klart. :D

2011-11-23 @ 20:51:20
URL: http://lisoball.bloggplatsen.se
av: Kristina

Hej! Har precis renoverat vår första toalett och känner mig full av inspiration och idéer. Om jag var dig skulle jag riva ut garderoben och be hantverkarna kakla utrymmet. Sedan kan du sätta fasta hyllor i trä så att du får öppna hyllor för handdukar och t.ex. korgar för alla småsaker man har i ett badrum. (man kan till och med be hantverkarna bygga tjockare hyllplan som kaklas in om man tycker det är snyggare)

2011-11-24 @ 10:36:27

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0