Tapeter från PaperBoy m fl, och lite kuddar

Oj vilka häftiga barntapeter från Paper Boy (paperboywallpaper.co.uk)! Bara namnen liksom... "D'ya-think-e-saurus" och "Ere be dragons" och "How it works". Jag vill ha dem alla! Några av dem finns hos Tapetorama men kika in hos tillverkaren och känn fantasin flöda: Paperboy är namnet för dagen.



Andra jag funderar på är "Dotty Yellow" från Ferm Living, "Hanna 1314" från Boråstapeter om det ska vara lite barnsligt livat och färgglatt (fast utan att vara allt för plottrigt). Ett annat spår är mer bibliotek/herrum med något rutigt på väggen, t ex "New Classics 2519" från Boråstapeter eller "Tweed 9759" från Eco, eller "Ranold beige/röd" (eller grågrön/röd/blå) från Sandberg.



För att dra iväg lite mer åt natur/djungeltemat så gillar jag "Palm Leaves 03" från Cole&Son, den här alltså:



Och så vill jag ha de här tre kuddarna med Pariskartor från Bonjour Mon Coussin (finns hos Tapetorama): 


Jag har funderat på att samla lite olika varianter på kartkuddar (och liknande) till Vincents rese/äventyr/naturvetenskap/upptäckarrum. Några fler finns hos Åhléns...

Fast nu borde jag börja koncentrera mig på kakel istället för barnrumstapeter, för nu har vi lagt en beställning på nytt badrum och det är hög tid att välja inredning. Jättekul, men på något sätt så mycket svårare. Det är liksom så definitivt när man väl valt en kakelplatta. Inte som att man kaklar om i första taget, eller någonsin...

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Åh den med de gula träden föll jag för. Varför vet jag inte men den tilltalade mig på något sätt :P



Ja, mer badrumstankar vill jag läsa om nu! :)

2011-11-14 @ 02:10:40
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0