Bröllop i Amsterdam

I natt kom vi hem från en långhelg i Amsterdam. Jag och Pieter, utan barn, för att gå på Pieters kusin Daans bröllop. Och vi har haft det sååå fint. Häftigt med bröllop mitt i stan, i en av Amsterdams äldsta byggnader. Och vilken fin stad, som har nästan allt. Tror faktiskt jag måste åka tillbaka till Amsterdam fler gånger, jag trivdes.

Här kommer mååånga bilder från helgen, vi börjar på hemmaplan...



På mottagningen minglade vi runt och brudparet såg till att få en pratstund med alla (vi var många och glada så sorlet var högt). Det bjöds på snacks och småtilltugg. Sedan var det middag på egen hand, vilket för vår del innebar restaurang tillsammans med några släktingar. Så var det dags att enas igen för fest, med livemusik och dans till sena natten. Brudvalsen var en höjdare, när brudparet körde en helt egen variant på koreografi ála Pulp Fiction eller så. Så var den dagen slut, och vår fria dag i Amsterdam tog vid...



kommentarer
av: mormor/ gammalmormor Maj-Britt

torsdag den 13 okt



Hej Emma och Pieter och välkomna tillbaka till Sverige efter er resa till Holland och bröllop!

Så roligt att få se alla fina bilder därifrån!

Jag har varit i holland ett par gånger och i Amsterdam och vet hur trevligt det är där!

Må så gott och kramar till hela familjen från mormor/gammalmormor Maj-Britt

2011-10-13 @ 11:27:40
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0