Cirkus i mitt vardagsrum

Idag hade vi det finfint, barnen och jag. Vincent vände uppochner på soffbordet, Claudia hittade en hatt. Mycket mer än så behövs inte.


Sedan fick jag dricka lite te och hänga i soffan med Vincent till Bilar-filmen medan Claudia sov. Så jag hann till och med ta det lugnt. Och vet ni vad, jag har både tvättat och diskat och städat, och hemmet var inte en total katastrofzon när Pieter kom från jobbet. Wohoo!

Jag är liksom mannen i vår familj, klart sämst på att få till hushållsgörat. Och stolt när jag väl lyckas en dag. Ska bara försöka upprepa den här dagen fler gånger så kan vi nog ha ett jämställt förhållande. För visst blir det väl ojämnställt även när mannen gör det mesta? Eller?

PS. Jag gör ju min del i hemmet också... som att köpa kläder åt barnen. ;)

kommentarer
av: Thepal

Oj vad glad jag blir att det finns fler som jag! Vi har också den skeva fördelningen att min man gör det mesta.

2011-10-16 @ 20:50:53

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0