En kasse äpplen

En av Vincents förskollärare hade en massa äpplen över och jag undrade om jag kunde få en kasse? Självklart, var svaret, så en dag fick vi med oss en kasse full hem. Jag har kokat äppelmos (helt utan socker, absolut godast!) och tyckte jag skalade massor av äpplen, men kassen såg lika full ut som innan jag började.

Nu står den på altanen i väntan på att jag ska ta tag i mer äppelfejande. I veckan som var gick jag och barnen ut på altanen en sväng för att lapa i oss lite solljus. Trots att det var kallt och vi var tunnklädda så kände vi nog alla tre att vi behövde den där halvimmen sol. Vi spanade på frost i gräset, och barnen plockade varsit äpple ur den där pappkassen, satte sig och mumsade.


Sedan gick vi in och värmde upp oss igen.

kommentarer
av: Mormor/gammalmormor Maj-Britt

onsdagkväll den 26 okt



Hääärliga bilder tycker Gammalmormor!

En stor kram till er alla!

2011-10-27 @ 00:16:45
URL: http://www.sitamoia.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0