En trädgårdslampa till hennes rum

Jag har köpt två nya lampor, ett till varje barnrum. Här är Claudias!

Med en extra dimmerkontakt i väggen så att den fungerar som nattlampa. Och på hennes blivande rumstema "trädgård". Fin! Och den behövdes verkligen för är det någonstans i huset det rått lampbrist så är det hos henne. Jag är ju inte så förtjust i typiska barninredningsdetaljer så jag letar lampor, tapeter och annat på vuxenavdelningarna. Det är där jag hittar inspiration och fantasifullhet.

Svårt att fota en lampa nattetid, men ni får ett hum om hur den ser ut i alla fall. Jag är fortfarande hostig och febrig för övrigt, suck på det. Men har i alla fall en trevlig helg nu, med mitt äldsta (halv)brorsbarn på besök i stan (rapporterar mer om det senare). Just nu äter vi chips och tittar på Friends (har hela serien på dvd). Over and out.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Lampan är jättefin och visst är det en sån från Ikea man kan byta ut glasskivan? Vi har ju en sån i vår trapp :)



Ojoj, Emma du vet väl att man ska undvika chips när man har hosta? Det retar bara ännu mer ;) och citrusfrukter!



Jag har precis vaknat från andra natten heeelt utvilad. Hostmedicin med morfin i är grejer der! Haha! :P

2011-10-23 @ 08:56:17
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0