Planteri plantera

På gränsen till för sent men ändock, jag och Vincent har planterat vårlökar! Har vi för första gången en egen trädgård så får man ju försöka ge den lite kärlek i alla fall. På natten efter planterandet var det frost, så vi får väl se om det blir några blommor till våren. Bara vi får en så blir jag glad.


Efter alla tulpaner, krokusar, påskliljor och snödroppar i lökform så gick Vincent och plockade en blomma från häcken. "Det här är en soldroppe, mamma!" Så nu vet vi det.

Och när jag ändå är inne på trädgården så måste jag slänga upp de här bilderna som jag fixade till innan vår Amsterdamweekend. Då var det Claudia som hängde en stund med mig i trädgården. Vi rensade (och slängde) lite krukväxter. 


Jag har även klippt mängder av vattenskott vid vårt träd, och rensade för ett tag sedan det lilla landet där vi nu planterat lökar. Bara smultronplantan och en till växt som såg fin ut fick vara kvar. Det blir spännande att se om det dyker upp något ur jorden när värmen återvänder, jag gissar att det kan finnas en del överraskningar där.

Nästa år har jag tänkt ägna våra två små trädgårdar (en på var sida om huset) ännu lite mer uppmärksamhet, när jag lärt känna dem bättre. Ingen aning om jag kan mota fram någon typ av gröna fingrar. Att döma av vilka krukväxter som överlever så ser det väl inte helt ljust ut, men man vet ju aldrig.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0