Ett litet plagg vs. en stor gosse

Jag har snabbsorterat babykladerna igen för att få plats med lite fler plagg som har hängt med längre i garderoben. Var ju bara tvungen att plocka upp en av de aldra minsta bodysarna och visa Vincent hur liten han har varit. Han var faktiskt ganska fascinerad.



Och här är han, min lilla gostok 3 maj 2008, knappt en månad gammal...



Jag bodde i soffan de första månaderna med Vincent. Satt där och ammade, myste, lekte, tittade på mitt sovande barn. Det är något speciellt med första barnet ändå. Första tiden med första barnet. Häftigt, läskigt, svårt och underbart. 

Vi har goda vänner som fick barn häromdagen, sitt första. En liten pojke som ska heta Alexander. Jag kan riktigt känna hur stort och nytt och ändå liksom självklart på något sätt det är för dem just nu, det lilla livet som deras liv plötsligt kretsar helt och hållet kring. Jag ser så fram emot att få träffa det lilla pyret. Grattis Tobbe och Lena! Stort är vad det är! Grattis!

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0