Mannheimer i min radio

Hemma lyssnar jag aldrig på radio, men på jobbet händer det inte allt för sällan. Gillar inte reklamradio, men P1 och P4 är fina kanaler. Bästa sällskapet en gråtrist jobbdag är Mannheimer och Tengby. De är så otroligt trevliga, liksom hemtrevliga, och pratar om allt och inget. Lyssna!


(foto: Sverigesradio.se)

En annan favorit är Spanarna där några kulturintelligenta människor turas om att spana kring valfritt ämne med en gnutta humor. Så trevligt så, och dessutom lärorikt emellanåt. Lyssna här!


(foto: Sverigesradio.se)

Sen gillar jag ju Annika Lantz väldigt mycket, och brukar lyssna på hennes Lantz i P1 och Lantz i P4 men just nu har hon istället radioprogrammet Sist med det senaste som jag inte tycker är alls lika bra. Inte lika klockrent som hon brukar vara annars. Även om Annika alltid är Annika. =)

En guldgruva är ju Sommar i P1, bara man råkar klicka fram rätt person. Omöjligt att på förhand veta vilket program som kommer beröra, så det är bara att testa något vilket som helst. Blunda och klicka, och lyssna! Happy listening!


kommentarer
av: Sigrid

Jag älskar Annika! När jag väntade Svante var hon min gravidcraving och jag laddade hem Lantz i P4/P1 och lyssnade säkert på 3 program per dag..

2011-09-16 @ 14:38:43
URL: http://sigrida.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0