Kalasets Cookie monster cupcakes och Kiss-tårta

Vincent är en riktig musiktok (som föräldrarna sina) och just nu är det det gamla rockbandet Kiss som är favoriter. Därför önskade han sig också en Kiss-tårta till sitt kalas, och snäll mamma lyder. =) Jag hade även spanat in kakmonstercupcakes för ett tag sedan och bestämt mig för att jag ville testa, så det fick det bli.


Tårtan innehåller ett rosa lager och ett blått. Är det barnkalas så är det. Rosafärgad mangomousse och blå vit chokladmousse. Cookie monster-cupcakesen har en grund av chokladmuffins (med banan och kanel) och är täckta av blåfärgad geléhallonfluff (geléhallon nedsmälta i grädde som vispats sedan det kallnat helt) och blåfärgat kokos. Ögon av mmf och sp och kakorna är köpta chocolate chip cookies som jag delat i halvor och tryckt i.

Mer kalasrapport kommer. =)

kommentarer
av: Linda

Kan bara skriva WOW!!



underbart det skulle vara om jag hade ens en del av din kreativitet Emma ;)

2012-04-16 @ 02:07:29
av: Sigrid

Sixten har en Kakmonstertröja på sig idag :) Du är grym!

2012-04-16 @ 13:32:48
URL: http://sigrida.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0