Rita rita

Jag har börjat rita lite, det är roligt! Jag har knappt ritat alls sedan jag gick i skolan och det är 10+ år sedan nu. Precis som med tårtorna så är det här ett sätt att komma ifrån datorn, men ändå kunna vara lite kreativ. Men jag känner mig som en nybörjare.

Den här trollsländan ritade jag härom dagen. Jag tänker inte och planerar innan jag sätter igång utan jag bara kör på, á la skolklotter:


Och innan den testade jag mina pro-markers - väldigt trevliga tuschpennor som jag köpte för något år sedan men inte hunnit med förrän nu. Jag ska färglägga mer. Har redan en till blomma på gång.




Jag har alltid ritat blommor, det är det som kommer naturligt när jag sätter mig ner och börjar spontanrita. Lite trist kanske, men jag kör på med något som känns lite vant i alla fall så får jag gå vidare senare med annat.
trackback
RSS 2.0