Fia och giraffen Affen

Jag har haft mig en tjejfest. Igår var vi åtta ladies som lagade middag ihop och hade trevligt ute på vår altan. Det var vänner från alla möjliga håll och tider i mitt liv, roligt att föra dem samman. Pieter och barnen övernattade hos föräldrar/ farföräldrar och passade på att ha kräftskiva där. Jag gillar inte kräftor. Jackpot.

Idag har jag sovit (najs), och när familjen kommit hem och lunchat tog jag min dotter i cykelstolen och cyklade till affären. Handla blir så mycket mer hanterbar när man bara har ett barn med sig. Två är liksom valla får. Ett är utflykt. Claudia ville ta med sig sin giraff som dagen till ära fått agera Affen från en av våra barnböcker av Catarina Kruusval (en favorit). Claudia blev Fia. 


Jag tror giraffen Affen gillade att handla, i alla fall första hälften av shoppingturen - innan han blev nedklämd av äggkartonger, kattmat och tvättmedel. Och så köpte vi oss varsin glass (inte Affen men resten av oss) och satte oss på bänken i solen utanför affären. Träffade morfar som också skulle handla, passade hans cykel och vinkade sedan hejdå för en liten stund.

Hemma igen och OS-handbollsfinalen började och sedan dök Lasse och Annette upp för att fira mig lite mer. Och vi såg Sverige ta silver och barnen lekte med smålego och vi åt middag ute och sedan var det pyamasdags och mormor läste saga och så blev det kaffe och sedan kväll. Och nu sitter jag själv och tittar på OS-avslutningen som håller på i en evighet men är så fin så (musiken liksom!). Typiskt att man måste upp och jobba imorgon bitti. Jag skriver på mitt CV också, dags att göra mig ett uppdaterat sådant. Nattinatt!

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0