Hej höst!

Igår kom hösten. Dagen var solig, luften riktigt kylig. I natt har det visst varit frost lite här och där. I morse cyklade jag till jobbet i vantar och luva. Brrr. Och halsont varnar för säsongens första förkylning. Höst helt klart.


Jag gillar hösten, det är i vanliga fall min favoritårstid. Och jo jag kommer säkert komma in i mitt alltid något gladare hösthumör om jag får vackra soliga dagar med klar krispig luft. Det hade bara behövts en gnutta sommarvärme till, några sådana där illvarma veckor så att jag som vanligt hade kunnat tröttna på den. Men jag fick ju min sommarkväll i söndags så jag får väl acceptera att det är höst nu helt enkelt. Men då förväntar jag mig en bra sådan, solig. Med många höstpromenader bland gulnande löv. Ring mig gärna och dra med mig och barnen ut i skogen, det behöver vi! Frisk luft.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0