Kalkyl inför barnrumsrenovering

Jag håller på att räkna ut vad det kommer kosta att renovera Vincents rum. Eftersom jag blir arbetslös snart så har vi inte råd med några stora grejer, men jag fick öronmärkt bidrag till just detta i födelsedagspresent. Superglad blev jag för det här är något jag verkligen vill göra och helst på en gång. Hur som helst, jag gick till närmsta måleributiken idag på lunchen och kollade upp mängd och priser på färg och tapeter.


Allt övrigt kommer vi få bygga vidare på när det finns tid och pengar. Det viktigaste är att göra den grundläggande renoveringen. Ev. tillkommer förresten nya lister, eller alt. målande av befintliga lister. Ska kika på dem. Och jag vill även göra iordning kojan som Vincent har i kattvinden på sitt rum - och även Claudias som är likadan.

Det vi ska köpa nu (så fort tapeterna är uppe) är iaf sängstomme som vi köper begagnat av en bekant. En IKEAs Hemnes dagbädd med utdragsmöjlighet så den blir en dubbelsäng om man vill, och med tre lådor under. Till den behöver vi skaffa någon typ av madrass. Jag vill helst ha en som är ca 110-120 cm bred och dra ut sängen en liten bit så den blir lagom för sängläsning och samsovning. Men vi får se vad vi hittar till ett vettigt pris.

Jag har iaf hittat strömbrytare som jag vill ha (efter att ha snokat runt efter något roligare än vita, kanske rosa eller gula), nämligen som man kan designa själv! De har en genomskinlig front som man kan sätta vad man vill under. Perfekt! Exxact heter dem och kommer från Schneider.


Vi håller på att boka in en helg nu, i september, med barnvakt. Ser fram emot att få riva ut allt i det beiga barnrummet och börja från scratch. Roligt.


kommentarer
av: Vånkan

Ett tips för att få ner priset lite på färg och tapeter är att kolla om man har rabatt som medlem i försäkringsbolag/hyresgästföreningen/villaägarna. Eller att köpa färg på K-rauta eller liknande stormarknad (Coop har också). Vi jämförde ALcro med Beckers och det är stor skillnad i pris.
Fint kommer det bli i alla fall!

Svar: Jag har jämfört lite priser och hittills inte hittat någon billigare. Fast inte kikat på typ Coop och Rusta och sådana ställen än, kanske jag borde göra. Är den färgen bra då? Bra tips om Villaägarna! Tack för det! =)
Emma Henning

2012-08-29 @ 21:05:42
URL: http://krokovankan.wordpress.com

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0