Tavlor till hallar och andra rum

Ikväll småfixade jag lite med hemmet. Små förändringar kan lyfta ett helt rum ibland. Riktigt nöjd med de två servetterna från Marimekko som jag köpte i Ystad tidigare i sommar, och som passade perfekt i två 30x30-ramar vi hade hemma.

Tapeten Dotty Yellow (från Ferm Living som gör superfina grejer) har jag gillat länge. Eftersom jag bestämt att inte tapetsera med den så fick ett tapetprov bli en tavla som ska in i Vincents rum efter att det renoverats.


Äntligen har våra två födelseannonsfoton fått platser brevid varandra. Det senaste har vi haft uppe i hallen ett tag nu, medan det äldsta har legat i en låda. Men nu sammanstrålar de ovanför min farmors sekretär som nyligen flyttat in i vardagsrummet.

Tapetrullen längst ner köpte jag för 99:- när vi var till det nyöppnade Rusta idag uppe på regementsområdet. Flera nya butiker hade premiär idag och bjöd på varm korv och extrapriser. Vi köpte billig kattsand bland annat. Hur som helst, tapeten liknar en favorit från Boråstapeter. Den här kommer nog hamna på lite lådfronter och/eller skåpsdörrar inne hos sonen. Jag gillar när en tapet kan berätta historier, som denna gör.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0