Juldagen

Nu kör jag på med hela julhelgens foton på en gång. Julafton finns alltså längre ner, för er som inte hunnit kika på dem än. 

På juldagsmorgonen gick Pieter och Vincent upp tidigt för att åka med opa till julottan. Vincent gillade orgelmusiken (fick jag höra efteråt) men tröttnade efter en kvart och fick låna opas iphone. Praktisk liten grej. Jag och Claudia tog det lite lugnare, och promenerade upp till oma och opa (märker ni hur vi far fram och tillbaka mellan far- och morföräldrarna så här till jul, och det utan att det känns minsta stressigt!) för att äta juldagsfrukost med de andra.

Lite senare promenerade vi iväg till Östanfors för att kika på adventsluckefönstren de har varje år. Det var några år sedan jag gick runt och tittade på dem med karta så här senast. Kul! Claudia blev kall snabbt, och less, och mamma-bär-mig-ig. Men det var skönt att komma ut som ett avbrott i all julmat.



Trevlig juldag igen. Och Pieter hann träna och jag hann hem och fixa med julklappar och skinkmacksluncha med mina föräldrar, innan juldagskvällen tog vid. Senare nattade vi barnen och kunde åter igen sitta uppe och prata innan vi också somnade.

På annandagen blev det äntligen dags att flytta hem igen, efter tre nätter borta (må vara bara några minuter hemifrån). Även om lekandet med alla nya klappar fick vänta ännu en dag eftersom vi var bortbjudna, först till Vincents kompis Olof på grötlunch, och sedan till Majas familjehem ute i Sundborn för soppa och bröd och mycket därtill, och Saga var där. Får se om jag lyckas slänga upp någon bild från det också innan året är över. Inte många dagar kvar nu.



kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0