Att namna kläder

Namnlappar i hundratal går åt om man som jag inte gillar att skriva kluddiga namn i alla barnens kläder. När Vincent började dagis köpte jag stryka-på-lappar som jag gillade då. Men när jag testade samma igen inför Claudias dagisstart så bara åkte de av. Så nu har jag köpt hem nya namnlappar återigen men den här gången med taggits.

Jag har haft en stoooor att-namna-låda ståendes full med kläder i väntan på bättre tider. Äntligen inträffade de tiderna eftersom jag har vabbat en rosselhostig Vincent idag (och dessutom själv varit ännu krassligare än i helgen). Så när Claudia middagssov passade jag och Vincent på...


Att en sådan vardags-måste-göra-syssla kan bli en så trevlig mamma-son-pyssel-stund. Mycket välbehövligt på flera sätt.

kommentarer
av: Sigrid

Jiiises vad lik V är dig på första bilden! :-O

Tack för påminnelsen att jag måste köpa namnlappar"

2012-02-07 @ 22:58:40
av: Emma H

Hahaha, mig med lösögonfransar på eller?! =)) Nej men ja, så svårt att se sånt där själv men jag tycker ofta Vincent är mer lik mig än vad Claudia är, även om de flesta säger tvärtom. Hårfärgen förvillar nog många. =)

2012-02-07 @ 23:00:04
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Milla

Tycker också att vincent är lik dig. Tycker att han blir mer och mer lik dig dessutom :) Snart ses vi!!

2012-02-08 @ 07:29:06

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0