Äventyraren och eftersläparna

I dag på eftermiddagen fick Vincent gå alldeles på egen hand hem till mormor och morfar. Eller ja, jag stod och vinkade när han gick ner för gångvägen från vårt hus, och när han kom ner till korsningen så såg han mormor längst bort på nästa gata. Lagom äventyrligt för en inte-riktigt-fyraåring. Med sig hade han en hel del packning, bland annat sin piratväska med skattkarta som han tog med för att kunna hitta. Upprymd gav han sig av.



När Pieter cyklat iväg till jobbet i halkan och Vincent dragit till mormor och morfar och Claudia sov sin middagsvila... då tog jag mig lite tid för veckans tårtprojekt. Det ska bli en liten Blixten McQueen åt en kompis systerson. Ska dekorera ikväll... hm, bäst jag sätter igång nu då. Hur som helst, när vi var klara med vårt görande och icke-görande, jag och Claudia, så strosade vi efter i Vincents spår.


Claudia var lite ledsen en stund efter att hon halkat och drattat på rumpan. Fast då pratade vi bara lite mer om att vi skulle till mormor och morfar och då blev hon glad igen "Hehe, då ti momo å mofa! Joojit, haha!"

kommentarer
av: Mormor/gammalmormor Maj-Britt

Sååå duktig du är Vincent som kunde gå alldeles själv för att hälsa på mormor och morfar och så mycket du hade att bära på också, hälsa mormor och morfar så gott när du kommer fram! Heja,heja dig!

En stor kram från gammalmormor i Göteborg!

2012-02-26 @ 17:26:59
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Sigrid

Vad alldeles underbart fint det kändes att läsa om Vincents äventyr! Hisnade lite i magen, haha! Det går ju inte att fatta att en sån grej faktiskt är stor om man inte har barn.. Det är så underbart när man kan ge barnen tillfälle att bli riktigt stolta över sig själva och känna sig stora!



Sixten åker iväg i en hel vecka med sin mormor, till England för att hälsa på sin morfar. Flyga flygplan och åka tåg.. Han är så otroligt stolt, men jag börjar må illa nu när det är två dagar kvar, fy vad det är jobbigt! Hade aldrig trott att jag skulle tycka att en sån grej var jobbig!

2012-02-27 @ 10:34:03

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0