Kunglig lycka och sessdress

En liten sessa, kan man tänka sig! Lycka. Jag är ingen royalist men jag tillhör dem som gillar kungahuset och kungligheter generellt. Deras ekonomiska ställning kan diskuteras, men jag är övertygad om att vi behöver enande förebilder i vårt land som inte är politiska, inte valda av den ena eller andra gruppen, som står liksom lite utanför och ovanför. Som en samlande kraft som kan representera oss som folk och land, och som kan sprida lite sagoglitter över den grå vardagen.

Och när det hålls kungligt bröllop eller en liten prins eller prinsessa föds, då är det inte bara lycka för föräldrarna utan för ett helt land. En enande bebislycka. Någonting som är allas vårt. 

Lite lustigt är det i alla fall hur olika nyheten kan presenteras...



Skvallerpress är inte min grej, jag gillar inte paparazzis och jag tycker inte det är ok med den kändisförföljelse som finns överallt. Jag har inte sett kronprinsessan Victorias mage på bild förrän idag, för jag har glatt mig utan att vältra mig. Jag tycker Kommunikén från Riksmarskalkembetet trycker på precis rätt knappar, så - lite mystiskt sagoaktigt storartat - tycker jag att kungliga nyheter ska presenteras. Inte så som Expressen gör.

Men till saken. Välkommen lilla människa den den stora vackra, hemska, stora, nya världen!

Och eftersom barnkläder är ett stort intresse för mig så kan jag ju inte låta bli att sätta ihop en liten outfit som Oii barnkläder borde skicka till den lilla:


Oii:s facebooksida kan man tävla idag fram till kl 16.30 genom att sätta ihop sin egen prinsessdress.

kommentarer
av: mormor/ gammalmormor Maj-Britt

torsdag den 23 febr 2012

Såå fint du har skrivit Emma om denna historiska dagen när Sverige har fått en liten prinsessa och tronföljare, det är verkligen intressant och roligt att läsa det du skriver!

Men allra sötast är ändå vär egen llilla prinsessa Claudia , så söt hon är på bilden du har satt ut!

Kramar från Mormor/gammalmormor Maj-Britt

2012-02-23 @ 15:51:53
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: M

Det var bra sagt.. eh, skrivet! :)

2012-02-23 @ 19:55:53
URL: http://milkythecat.wordpress.com

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0