Middag, musik och skridskor

Jag tänker börja bakifrån. Idag har vi nämligen gjort en sväng på isen på Runn vid Främby udde. Vi har haft Ålänningsbesök i helgen i form av Milla med pojkvän Jocke. De sov över från lördag till söndag (tänk att vi har ett kontor slash gästrum numera!), väldans trevligt. Innan vi vinkade adios så spenderade vi några timmar här:


Jag, Pieter och barnen höll oss vid strandkanten, medan de andra två körde ett par vändor på långfärdsskridskor. Jag hade med mina hockeyrör och åkte några varv i den lilla "rondellen" bara för att få lite is under dojjorna. Körde några varv med Vincent bakom också, det var visst helskoj. Claudia var lite mer skeptisk. Mest lekte barnen i lekstugan och piratskeppet, gungade och åkte pulka.

Igår kväll hade vi ännu fler middagsgäster när Tobbe, Lena och Alexander plus Josefin och Saga anlände. Vi körde rejäl salladsbuffé (och det där besöket till affären som föregick matlagningen får den som vill fråga om, en fin historia). Barnen lekte och stojade. Vi pratade, åt och spelade en hel del musik. Det blev till och med livekonsert med gamla Passion Play-konstellationen. Finfin kväll. 


Vi avslutade idag med middag hos oma och opa i sällskap av fabbe Frank och tante Karro, mycket trevligt det med. Och det var den helgen.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0