Resultat vecka åtta



I'm back! Den här veckan har jag vägt, noterat och skrivit ner allting jag ätit. Kaloriräknarvecka delux. Det tar ju rätt mycket tid och ork måste jag säga, efter att nästan hela veckan har gått (idag räknar jag också). Men det är inte bara dåligt eftersom jag har tänkt efter några extra vändor innan jag stoppat något i mig. Eftersom varje liten ostskiva, cashewnöt och köttbulle hamnar på papper så är det lite lättare att välja bort det.

Samtidigt skulle jag inte orka hålla på så här ett längre tag. Men jag känner nog att jag har fått lite mera kunskap i vilka livsmedel som är ok att äta och hur stora portioner bör vara för att vara ok. Plus att jag ju tycker det är rätt roligt att föra statistik. Jag är en listoman, tycker om att spalta upp och göra listor. Så vi får se hur det blir nästa vecka. Jag har inte riktigt bestämt mig men det är möjligt att jag kör på en vecka till, medan motivationen fortfarande finns...

Jag har ätit en semla den här veckan, den på förväg inplanerade Fettisdagssemlan, som blev en vaniljsemla (vanliga år vill jag ha minst en vanilj och en vanlig). Den var gohooood! Mums. Fast tog ju rätt många av den dagens kalorier.

Jag tror jag gör någon typ av kaloriräknarsammanställning efter idag, kanske, om jag orkar. Kanske är lite kul att spara. Nu ska jag dricka kaffe.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

heja heja! :D Räkna kalorier är verkligen bra för att inse hur mycket saker och ting innehåller. Min mamma har lärt mig en hel del om vad saker innehåller, hon är ju med i viktväktarna så hon räknar ju inte enbart kalorier fast hon måste ju ändå kolla upp på sakerna hon soppar i sig hur mycket de innehåller.



Tycker du ska fortsätta räkna ett tag till, fyra veckor kanske, skulle du orka det? :)

2012-02-27 @ 14:58:36
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0