Resultat vecka sex

Där kom plusset! På en mycket väntad dag. Igår kväll inledde jag nämligen mitt dygnslånga uppehåll från alla matregler. Min mamma fyller 60 idag, och vi började firandet igår med supé. Det innebär att jag åt sent på kvällen utan tanke på vad och hur mycket. Vilket också ledde till +0,7 på vågen imorse. Jag är inte förvånad. Det är helt enligt planen (hehe).



Dessutom har jag varit sjuk med halsont och tunga lungor och därmed knappt rört på mig på hela veckan. Jag är nog mest glad över att jag inte gick upp mer, framförallt att jag inte passerade förra veckans resultat igen fast åt fel håll. 

Idag har det varit stora kalasdagen och jag har äntligen fått äta goda hembakta bullar, tårta, petit chouxer och annat smarrit, mackor också! Mums! En rejäl ätardag alltså. Jag gissar att kroppen inte blir så glad, men det blir intressant att se vad som händer. Om den suger åt sig alla kolhydrater. Om den blir uppsvälld och arg. Om den lägger på sig tillräckligt för ett nytt plus nästa vecka. Jag hoppas på att kunna jobba igen den här dagen lagom till nästa söndag. Är inte helt frisk än men ska försöka komma igång med träningen ändå. Faktiskt sugen på att röra på mig, jag behöver det ju.

Samanfattning: Sjuk vecka avslutad med gott gotti gott gott och plus på vågen med risk för mer. Men jag är glad, och jag behövde den här dagen. Och imorgon blir det skönt att återgå till det nyttiga livet.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0