Skidhelg i dunderkyla

Nu är jag hemma igen efter en långhelg i Idre med jobbet. Vi hade ca 32 minusgrader som kallast där uppe på fjället, inte helt behagligt alltså. Fast det var vindstilla och strålande sol så trots kylan var det rätt ljuvligt.

På fredagen hade jag tänkt åka längdskidor med ett par kollegor men när jag såg folk swischa ner för backarna så blev jag så otroligt sugen på att ge mig ut i backarna. Så jag ändrade planerna och gick till skiduthyrningen istället. Hade en riktigt fin slalomdag med avbrott för lunch (viltbiffar) och värme i nya toppstugan. Kolla in bara:


På lördagen promenerade jag och några till upp för skidbacken "Dalarnas längsta" och hade kamerorna med oss (korten har jag inte lagt över till datorn än, det ovan är från mobilen). Och så har vi ätit smarrig mat, lekt lekar (jag vann ett tokfint pris, yey!) och haft det allmänt trevligt. Men nu är det skönt att vara hemma igen.

Ikväll har jag lekt med barnen, kramats och läst saga tills jag själv somnade. Nu tittar vi på Så ska det låta och Äkta människor och jag uppdaterar mig på vad som hänt i datorvärlden sedan sist. Imorgon jobb igen. Gäsp!

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0