Året börjar med vinter

Det började snöa i natt och oj vad det vräkte ner där på förmiddagen. Trevligt att det nya året bjuder på vinter, det har vi haft lite dåligt med fram tills nu. Claudia var inte överförtjust, hon mest surade och sa åt mig att "bäää mamma!" (= bär mig mamma!) Vincent trivdes bättre och skottade sig hela vägen hem till mormor och morfar med vår "skottklippare".


Jag tror att den inneälskande soffpotatisen till mamma åt de här barnen får se till att dra ut och leka lite oftare. Jag är ledig en vecka till innan det blir jobba igen så jag måste verkligen passa på att lapa dagsljus medan jag har chansen. Jag ska försöka att släpa ut mig och kidsen, jag lovar!

Vincent klädde förresten på sig ytterkläderna helt själv idag! Han kan bara han vill, den lille motvillige sonen. Claudia kan dra i fötterna i overallen, ta på sig skor och mössa men behöver än så länge hjälp med att trä i armarna och knäppa. Vilket är bra mycket mer än Vincent gjort sina tre första år. Så det finns hopp för påklädningskampen.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0