Detaljer i ett nytt badrum

Idag har elektrikern fixat sitt sista - installerat paxfläkten, monterat lamprampen på badrumsskåpet och kopplat in golvvärmen. Pieter mådde dåligt idag och blev hemma från jobbet, och han har pausat i sin kureringssovning för att städa lite i badrummet. Så nu är det riktigt trevligt där inne! Varmt och mysigt på golvet och inte en massa byggdamm över allt.

Några av mina val i badrummet som jag är väldigt nöjd med är dessa:


En vattenfallskran har jag länge drömt om, och den här hittade vi till specialpris så då var det ju bara att slå till. I love it! Mitt i mosaikhörnan vid badkaret finns den vita kakelpelaren, och på motstående sida av badrummet bryter en lika stor mosaikpelare av den vita kakelväggen. Det skapar en helhet utan att bli för plottrigt. 

Jag gillar färgkombinationerna med det mörkbruna, det matt kritvita, och det medelhavsgrönturkosa. Riktigt fint är det! Det ekar inne i badrummet så det behövs lite mattor och handdukar där inne. Det är en sak som återstår - att köpa och sätta upp krokar, handdukshängare, toapappershållare osv. Alla de där detaljerna som skapar helheten och gör rummet användbart.

En bänk ska in vid fönstret, och lite förvaring av olika slag. Och så ska vi fixa till den lilla inbyggda garderoben som ser väldigt ledsen och gulnad ut nu bland allt det nya och fina. Ett duschdraperi behöver vi, om vi bara lyckas lista ut hur vi ska fästa en duschstång mot snedtaket... Och så någon typ av gardin i fönstret så att man kan dra igen när man inte vill ha insyn, och dra ifrån när man vill kika ut. Och just det, en längre duschslang måste vi ha.

Det tar sig. Även om rörmokaren har en hel del huvudbry med att få till det där toaröret. Han ska dyka upp på tisdag eller onsdag. Jag hoppas verkligen de inte behöver bryta upp kakelväggen för att flytta upp avloppet, men om det är ända utvägen så tänker jag tvinga dem. Vi ska ha en snygg och fungerande toastol, så är det bara. 

Här är badrummets fuldetaljer just nu...


Suck och pust. Godnatt!

kommentarer
av: Linda

SNYGGT!!!

Skönt att få alla bitar på plats, och ännu bättre när rormokaren fixar dom kvarstående problemen.



Lycka Till =)

2012-01-24 @ 00:20:48
av: Sandra - mamma till Molly

Måste ni ha en stång för draperiet då? Tänkte om man kan sätta upp en vajer istället? Min kompis hade en vajer i sitt rum med snetak när vi var små och var rörlig i leden när man satt fast den mot snedtaket så den la sig rak, hoppas du fattar vad ja menar :P

2012-01-24 @ 11:33:58
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Lisa - mamma till Knut

Vad läckert med vattenfallskranen! :D längtar till erat badrum blir färdigt, så att man får titta på det! :D eller ja alltså titta på bloggen, inte komma hem till er då det är lite långt till er ;D

2012-01-25 @ 21:10:02
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0