Na na na na Bätäään

Barnen delar ett intresse, för Batman. Vincent kallar honom Battmann och Claudia säger Bätään. Så när Vincent får för sig att plocka ut alla Batman-filmer och filmer som han tycker ser läskiga (= intressanta) ut och sortera dem i en stor hög på golvet så hakar syrran på. Na na na na na na na na...


Det här utspelade sig ett par dagar innan Nyårsafton och fadern i huset var inte hemma. Han hade suckat mycket högre. Modern var glad över att barnen hittade något att sysselsätta sig med helt på egen hand. 

För övrigt plockade Pieter bort julen ur vårt hus härom dagen medan jag var på jobbet. Lustigt nog kände jag just den dagen att jag nog faktiskt var färdig med julen för den här gången. Jag var på stan en vända på lunchrasten och fick liksom en fläkt av vår någonstans ifrån bland kortärmade klänningar och blommiga gardiner. Och så kom jag hem och varenda stjärna och tomte var borta. Tänk va, hur lägligt det kan bli ibland.

Men fy vad mörkt i alla fönster när stjärnorna inte hänger där. Så här mysigt såg vårt hus ut från trädgårdshållet på Nyårsafton...


Uppe till vänster vårt sovrum med den jättefina lilla trästjärnan och uppe till höger Claudias rum med orangeröd stjärna i papper. Vincent hade en likadan.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0