Filmat - backpromenad, bilbanelek & Emanuelfoto

Igår eftermiddag promenerade vi till oma och opa för att först låna duschen (nope, badrummet är fortfarande inte klart, men idag har elektrikern varit in för sista gången så det närmar sig), leka, prata och äta trevlig middag. Pieter var redan där så det var jag och barnen som gick. Gissa hur de tog sig upp för den brantaste backen? Jo backandes så klart. Varför inte, liksom? Claudias förslag för övrigt.



Innan promenaden byggde jag ihop allt vårt Flexi-Trax. Det blev en rejäl bana kan man säga och barnen lekte glatt. Bilar går alltid hem, speciellt när de kan köra på en bilbana fylld av fångnät, gallerburar, tunnlar, dinosaurier och krockande tåg. Plastigt, jo visst, men roligt.



Så måste jag bara visa upp ett till litet klipp, nu när jag ändå lägger upp några filmer från mobilkameran. Jag vet inte precis vilken dag det här var, men någon gång i början av januari så rätt nyligen. Min bror Emanuel hade nyss varit på besök (till Claudias konstanta tjatande "Mannen! Dää Mannen! Titta mamma, Mannen!". Hon blev riktigt förtjust när hon upptäckte ett foto föreställande nämnda morbror...



Det var dagens rörliga det.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0