Nästan som en julidag

Det är helg och jag är ledig och Pieter jobbar. Och min väderapp i mobilen har sagt att idag skulle bli enda dagen utan regnrisk inom överskådlig framtid. Så efter att ha avnjutit frukost ute på verandan med klarblå himmel ovanför oss så bestämde jag mig för att satsa på Stångtjärn - vår lilla badsjö uppe i skogen. Jag fixade matsäckslunch och körde med lånad bil och två barn i baksätet till smultronstället.

Det var inte riktigt så sommarmysigt som det brukar. Marken var genomblöt och vinden var kall, men vi fick två fina timmar. Två lite småhuttriga timmar, men när de små molnen höll sig borta från solen så värmde den skönt. Och både jag och Claudia lyckades bada, och Vincent vadade i alla fall och plaskade en del. Stångtjärnsmys - check!


Vi fick sällskap av Mollyfamiljen också, trevligt som vanligt. Sedan åkte jag och barnen ner på stan där vi mötte upp med Pieter när han kom från jobbet. Vi köpte hammare och spik på Clas Ohlsson och jordgubbar på torget och sedan drog vi hem.

Imorgon är det Bryllafestivalen i Kålgårn - en gratisfestival för barnfamiljer som hölls första gången förra året. Jag var dit med barnen då också medan Pieter jobbade, men då hade jag iaf bara en unge som sprang runt medan den andra mest satt i vagnen. Får se hur körigt det blir imorgon. =)

kommentarer
av: Annette

Hej! Vill bara testa om jag kan svara så här. Antagligen inte.

2012-07-22 @ 19:10:57
av: Annette

Jasså? Jag kan ju inte använda min mail, men det här kanske går? I så fall, tack för underbara blogghälsningarna! Sitter här i stugan och det verkar nästan-storma utanför. Men det har varit kanonväder nästan en vecka nu, så det är okej. Lasse mår bra i USA, och jag har en MYCKET lugn egen vecka. Varit på akvarellutställning, annars skrotar runt här bara. Massa kramar från mamma/svärmor/mormor!

2012-07-22 @ 19:16:48
av: penny

Vad roligt att hitta fler bloggar i närheten :)

Vi tänkte också gå på festivalen, men det blev inte av. Tyckte det var så tråkigt väder så vi höll oss hemma istället :P

Vad den roligt? Vi har aldrig gått på den festivalen innan.

Ha det fint :)

Penny

2012-07-22 @ 20:28:12
URL: http://pennys.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0