The look, kläderna och bebisbesöket

Claudia har fått en ny heldress med långa ben och korta ärmar - en väldigt sjuttiotalsflirtande från det holländska märket Kikkid. Den har funnits ett tag hos favvobutiken Spillevinken och det var inte kärlek vid första ögonkastet, men den har vuxit på mig. Så när jag var förbi och den var på rea så ville den bara hem. Och den satt som ett smäck.


Claudia gav mig den här underbara finurliga blicken när jag skulle fota henne (med mobilen som numera konkurrerar en hel del med kameran). Jag vet inte vad hon ville, hon såg så klurig ut, men det låg en hel ocean av personlighet i ögonen i den stunden. Lillhjärtat. Här är dressen och elefanttröjan som blev inhandlade från Spillevinken igår (tröjan till Vincent):


Och så måste jag bara visa ett par foton från från när vi hälsade på hos vänner också. Jag slutade tidigt, gjorde Spillevinken, köpte jordgubbar på stan, och hämtade sedan upp barnen på dagis (sommardagiset som fungerar alldeles utmärkt). Så cyklade vi vidare till Linda som fick fjärde sonen för en månad sedan, lilla Levi.


Claudia fick ha honom i knät när hon satt i soffan uppallad med lite kuddar. Hon var så stilla och försiktig och bara tittade helt fascinerat på den lilla bebisen. En docka fast på riktigt liksom. Sedan ville hon inte hålla längre, men gärna sitta brevid och titta. När Levi låg i babysittern satte hon sig brevid på golvet och klappade honom lätt på magen, sedan tog hon hans hand och strök med den andra över huvudet. Det var så häftigt att se henne.


De äldre grabbarna lekte, först inte så bra men sedan allt bättre. Vi blev bjudna på pannkakor och mina jordgubbar kom väl till pass. När vi klev utanför dörren för att sätta oss i cykelvagnen resp. på cykeln började det droppa från himlen (igen, det regnar varje dag den här sommaren...) och när jag tagit fart så började det vräka ner. Barnen satt torra under taket i cykelvagnen, men trots att jag hade regnjacka blev jag totalt dyngsur.


Jag var tvungen att försöka fånga på bild precis hur genomblöt jag blev. Tur det inte var så kallt och att jag var på väg hem och direkt kunde byta kläder och krypa ner med barnen under täcket för att läsa godnattsaga. Mysstund.

Har inte hunnit gå igenom fler semesterbilder men jag hoppas jag lyckas i helgen. Jag vet inte vart all tid tar vägen.



kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0