Bohusvecka 2011 - dag 5 & 6

Jag ligger ju rätt mycket efter med att rapportera från vår Bohusvecka så nu är det bäst att jag försöker få det klart. Har dessutom andra delen av årskrönikan att ta tag i (det hann visst bli mars ändå). Så här följer dag fem och sex av veckan i sommarstugan i Bohuslän.

Min brorson Filip tog tåget upp från Göteborg helt själv. Väldigt trevligt att ha honom lite extra länge i stugan. Han är trevlig och han involverar Vincent på ett sätt som gör att Vims verkligen tycker om honom. Det är så roligt att se kusinerna tillammans.

Första dagen hängde vi bara vid stugan, trevligt så. Nästa dag kom Patrik (bror min) upp med sina två yngre grabbar och vi gjorde en utflykt till Furholmen som ligger i vattnet utanför Strömstad. Båten Gustav låg den här sommaren vid en brygga precis vid infarten till Strömstad eftersom det är en massa strul med de vanliga båtplatserna ute vid havet vid stugan. Men det var rätt kul som omväxling, att kunna ut och köra båt i andra vatten. Till just Furholmen brukar vi annars ta en liten minifärja, men nu blev det för egen motor.



Himlen har en förmåga att visa många mäktiga drag här precis vid havet och mellan bergsknallarna. Som den här kvällen när molnen snabbt drog förbi i ett skådespel av mäktigt ljus och mörker.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0