Ny vägg i hallen

Idag har jag ägnat några minuter åt mitt hem, närmare bestämt en av väggarna i hallen. Jag var inte nöjd med fotoväggen som jag börjat bygga på där så ramarna åkte ner och upp istället med ett tyg som legat i en låda rätt länge. Jag är jättenöjd, och barnen också verkade det som, även om de helst ville leka sovsäck med tyget så det tog en stund innan jag fick loss det. Något skrynkligare.


Tyget är från Åhléns. Vad min allt-ska-vara-vitt-sambo sa när han kom hem från repet kan väl sammanfattas ungefär med ett grymtande. ;) Barnen lekte iaf så här med den biten tyg som blev över + ett till tyg som jag tog fram för att undvika slagsmål. Ett med dinosaurier som ska få bli kläder någon gång, tror jag. Kanske en mössa i alla fall. 


Lite kul hur de kan leka samma lek men ändå helt olika. Vincent gjorde en sovkoja medan Claudia lekte spöke - i varsin hallpall under varsin tygbit, brevid varandra. De där pallarna är ibland båtar, ibland kör barnen runt skor i dem. Roligt hur ett par små Ikea-pallar kan bli nästan precis vad som helst.

kommentarer
av: Maria Adolfsson

haha, vår IKEA-pall som inte får plats inne ska få bli uppgraderad till blomlåda i sommar :)

2012-03-08 @ 22:59:34

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0