Hotell, supé och fars i Tällberg

Torsdag eftermiddag körde jag och Pieter norrut till Tällberg som ligger mellan Rättvik och Leksand. Det var dags att avnjuta min fina vinst från jobbresan till Idre (jag var grym på musikfrågesport helt enkelt), övernattning med supé och föreställningen "Nu är det klippt". Klockargården var platsen. 

Vi hade det alldeles finemangfint vi två. Myste runt där på den gamla gården som numera är hotell. Middagen var riktigt smarrig (har nog aldrig ätit mörare kött), medan farsen var riktigt dålig. Fast ändå trevlig att titta på. Bara själva grejen var liksom najs. I pausen var det kaffe och efterrätt och sedan strosade vi över gården till vårt hotellrum och snusade sött i våra sköna sängar.



Frukosten på hotell är alltid något att längta till, och jag lyckades besinna mig den här gången och njöt riktigt utan att bli proppmätt. Sedan kikade vi runt lite på hotellet och runt på gården i den friska morgonluften. Natten hade bjudit på ordentligt med regn men vi fick uppehåll där i några timmar.

På hemväg stannade vi till i Sågmyra. Vi behövde nya skor både Pieter och jag. Tre par lyckades jag hitta - vardagsskor, sandaler och finskor inför brors bröllop. Duktigt av mig som är en riktig icke-sko-shoppare. Tråkigare grejer än skor får man leta efter. Pieter köpte vardagsskor och sandaler han med. Plus två par jeans inne på Lager 157, medan jag var i godisbutiken (dvs barnklädesaffären) Calimero i stugan brevid. 

Hem till barnen igen som övernattat hos mormor och morfar och haft det bra som alltid.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0