Jul hos mormor och morfar 1982

Jag har en del gamla kort inscannade, och fler album från när jag var liten ligger och väntar på sin tur. Det närmar sig ju jul nu och jag minns så tydligt hur det brukade vara förut, när jag och Emanuel var små. När vi vaknade upp hemma hos mormor och morfar i Göteborg på julaftonsmorgonen och tassade ut i vardagsrummet. Levande ljus och sandbakelser. De står där i kortet på soffbordet med marsipantomtar på. Precis som vi fortfarande gör dem. Men numera hemma hos mina barns mormor och morfar. Och jag och min lillebror har tomteluvorna på som mina två barn numera använder.


Och julbocken kommer fortfarande med morgonklappar. De där gamla tomtarna är så fina, tar du fram dem till julaftonsmorgonen mormor? Jag älskar verkligen julafton, bästa och mysigaste dagen på hela året. Tur vi har hela adventstiden framför oss, jag ska njuta som sjutton.

kommentarer
av: Sofia

Härligt med nostalgi!
Men först trodde jag att det var du som satt i soffan i vuxen ålder! :-)

2012-11-16 @ 07:47:11
URL: http://lifeintheslowlane.se
av: Mormor/gammalmormor Maj-Britt

fredagmorgon den 16 november
Hej Emma! Så härligt att se dessa bilder från när ni var små du och Emanuel och ni firade julen här i Göteborg, så roligt att få se igen och komma ihåg vilka fina jular vi hade!
Jag vill också säga lycka till med platssökandet, hoppas att du skall få något som du kommer att trivas med!
en stor kram till hela familjen från Mormor/Gammalmormor Maj-Britt
Vi ses snart i Stockholm, så roligt det skall bli!

2012-11-16 @ 08:16:29
av: Sandra - mamma till Molly

Det ser verkligen ut som det är du Emma som sitter i soffan. Du är verkligen lik mor din när hon var ung. Då vet vi hur du kommer se ut som äldre sen ;)

Det är verkligen tur vi har hela december framför oss, det bästa kvar! :)

2012-11-16 @ 14:58:43
URL: http://surrovich.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0