Födelsedagsöverraskningsresa till Stockholm med musikal och vänner och sol och mat

Igår steg vi upp tidigt med väskorna färdigpackade. Min mamma kom för att passa barnen och började göra iordning frukost åt dem, medan jag och Pieter tog ryggorna på och cyklade genom ett kyligt (strax under nollstrecket) och morgonsoligt Falun till tågstationen. Glada och förväntansfulla. Mötte Emil där och vi flinade tillsammans när vi väntade på att Tobbe och Lena skulle dyka upp. Några minuter innan avfärd kom de traskandes med stora leenden.

Tobbe hade fyllt år dagen innan och fått ett kort i present av sin fru - där det stod att han skulle vara redo för avfärd 07.00 kommande morgon. Propert klädd. Fullt ovetandes vad som väntade kastades han in i lördagen. Kul att se hans min när vi stod där vid Stockholmståget, och ungefär så fortsatte dagen, för honom ovetandes om vad som skulle hända härnäst, och med nya vänner som dök upp med jämna mellanrum. Här kommer dagen i bilder:


Det där var i morse ja. Tobbe och Lena sov på hotell och vi hos bror min, men nu är vi hemma igen. Det var en riktigt fin dag vi hade, lugn och god och trevlig och rolig och åh vilken musikal! Riktigt kul att göra en sådan här grej tillsammans med vänner. Grattis Tobbe, igen! Undrar just hur jag ska lyckas överträffa detta till Pieters 30-årsdag i maj...

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0