dejt, höstträd och skogstur

Igår kom oma och opa och hämtade upp barnbarnen för ett dygn hos dem. Jag och Pieter blev barnfria och kunde äntligen utnyttja vårt julklappspresentkort hos restaurang Banken. Vi började dejten med en gemensam tur till gymmet. Första gången vi tränat tillsammans (förutom när vi sprang ihop för många år sedan). Det var kul (jag hittade en boxsäck till min lycka!), och efter lite piffande drog vi vidare till resturang Två rum och kök (Bankens andra kök). 


Åt riktigt smarrig fyrarättersmiddag (mina höjdpunkter var aptitretaren kantarellsoppa och blåbärssorben till efterrätten). Sällan vi får sitta så länge i lugn och ro och äta och prata, jag och Pieter. Välbehövligt och supertrevligt. Efter middagen cyklade vi hem och körde filmkväll med godis och En officer och en gentleman i tv:n. 

Idag hade vi en rejäl sovmorgon och gick inte upp förrän efter tio. Lyxigt. Solen sken och jag var ju tvungen att gå ut och fota trädet som står utanför vårt hus brevid sandlådan. Det är alldeles otroligt fint just nu. Det går fort med det trädet, om några dagar gissar jag att alla löv har ramlat av, så det gäller att illnjuta. Vi bor i huset där under trädet till höger...


Eftersom vädret var så här soligt var vi ju tvugna att utnyttja det på något sätt, så när det var dags för barnen att komma till oss så lånade vi bil och oma följde med och så körde vi upp till Lugnetområdet. Där vandrade vi en bit upp i skogen vid Sjulsarvet. Gick till stugan som finns där och packade upp macklunch vid ett av de soliga borden. Vincent njöt som alltid av att vandra i naturen och sprang runt och lekte hemlig agent. Claudia gick större delen av vägen hon med, och när hon surade så gick det oftast att avleda med blåbärsplock eller blomspaning (vi hittade bl a lilla söta Linnea). Fast lite bärande blev det också.


Fin utsikt över Falun där uppe. Efter turen tillbaka ner till bilen körde vi bort till hoppbackarna och gick runt lite där också, tittade ut över Runn och kollade in arbetet de håller på med runt skidstadion och backarna inför VM 2015. Sedan hem, handla lite, leka lite i sandlådan, äta lite middag, leka (=stöka) lite på Vincents rum, prova lite klänningar (min mammas gamla, bildbevis kommer!), och så nattning följt av kaffe och Moraeus på tv. Och så var den helgen slut.


 

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Vi tränade också på vår dejt vi hade när vi firade vår årsdag och gick ju på kickboxning då, kul att slå på varandra ;)

Skönt med gemensam sovmorgon, längtar jag efter!

Svar: Hihi ja jag fick Pieter att ta på sig boxmitsarna i några minuter så jag kunde köra upper cuts, fast han tyckte inte det var så kul. =)) Det var roligt att det fanns en boxsäck i det gymmet, jag måste nog försöka skaffa mig en sån ändå...
Emma Henning

2012-10-01 @ 20:28:21
URL: http://surrovich.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0