Det här med Lindex hjärta Missoni

Det råder någon typ av uppmärksamhetskrig inom klädbranschen. Vilket är kul. Det poppar upp fler och fler små fina kvalitétsmärken samtidigt som kedjorna spanar åt deras håll och gärna plockar upp trender och mönster. Och hos både mindre och större syns allt oftare gästdesigners och olika samarbeten. Jag kan ingenting om vuxenkläder men börjar ha en ganska bred bild av barnklädesmarknaden, i alla fall den svenska. Där designar Martin Melin och Anitha Schulman kläder (i höst för Me&I). Hos de större kedjorna dyker med jämna mellanrum internationella kändisar upp, Stella McCartney och Jade Jagger som exempel (båda largerthanlifemusiker-döttrar dessutom, men det visste ni).

Imorgon släpper Lindex sin kollektion i samarbete med italienska modehuset Missoni. Jag vet inte om det är den massiva reklamen från dem som gör det eller om bloggare all over the place verkligen gillar vad de ser. Jag är inte så förtjust, verkligen inte i vuxenplaggen. Det enda jag gillar är den här barnklänningen (och klänningar finns det verkligen ingen mer plats för hemma):


Jag tror jag måste blogga lite om Shampoodles nyheter istället. Om jag lyckas skramla ihop lite tid.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

I lööööv den här klänningen också. Och ja, här ryms de ju egentligen inte fler klänningar men vad gör man då? Jo, man börjar fylla på i en annan garderob, haha! ;)

2012-09-24 @ 13:30:44
URL: http://surrovich.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0