En bokhylla & en byrå

Här kommer de två möblerna jag piffat upp. Mycket nöjd med båda.



Bokhyllan var väldigt inrökt när jag köpte den på TaTillVara för ett tag sedan. är målad i barbierosa. Jag har fortfarande kunnat känna lukten (jag är rätt känslig för cigarettrök, urk). Och den var flammig i ytan. Inte jättesnygg helt enkelt. Om det varit arvegods hade jag aldrig målat den, men eftersom jag köpt den så kändes det bara kul att ge den ett nytt - rosa - liv.

Byrån köpte jag bara härom dagen. Åkte till TaTillVara igen med barnen, på vinst och förlust. Och kom hem med två byråer (den andra har blivit en lekspis med enkla medel). Ett lager vit färg - även inuti lådorna, några bitar tapet från ett tapetprov jag haft hemma länge, och så nya knoppar = helt ny byrå.



Ingen av dem är perfekt gjorda, färgen har runnit och så där. Men det gör inget, de är gamla möbler som fått ny charm. Och de piggar verkligen upp i Vincents nya rum. Roligt det här, riktigt roligt. Jag skulle gärna piffa upp fler möbler framöver. 


kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0