Vabbat och segat och sytt

Igår vaknade jag och barnen (Pieter hade redan försvunnit till jobbet tidigt) och alla tre var så krassliga, snoriga, hostiga och ynkliga att jag bestämde att vi skulle stanna hemma. Vab därmed. Hur skönt som helst att få vara hemma, vi behövde nog det alla tre. Det är lustigt vilken skillnad det är på att vara hemma en dag när man inte väntat att få vara det. Trots förkylningskroppen kände jag mig klart mer aktiv och produktiv - och gladare - än när jag har helg. För då sitter jag liksom där och känner att jag måste uuutnyttjaaa den lediga dagen. Men igår bara fick jag en bonusdag vips så där. Och det var sååå trevligt.

Fotade lite med mobilen.
Lite för vanligt just nu,
att storkameran får vila.
Men behagligt.

Den här lilla båtturen var ungefär så långt utanför ytterdörren vi lyckades ta oss (fram på eftermiddagen).

Mjukisdjuret sydde jag under Vincents övervakande medan Claudia tog sig en välbehövlig middagslur. Den blev lite obalanserad och jag är inte så nöjd med huvudet. Skulle hellre ha knappar eller så till ögon också, men Vincent ville ha de här "riktiga". Jag måste utveckla mönstret (som var helt improviserat med lite inspiration från ett gammal gosedjur) så jag kan sy finare djur. Blev nöjd med benen och magen i alla fall. Och så måste jag hitta billig stoppning någonstans, ett djur slukar väldigt mycket vadd.


kommentarer
av: Emma

Tips på billig stoppning är att köpa de allra billigaste "vanliga huvudkuddarna" på Ikea (12 kr st tror jag). Så kan det bli många dinosauriekompisar sen :)

Svar: Smart! Jag funderade faktiskt på om man kan använda någon typ av billiga kuddar och demolera dem, men visste inte var det fanns tillräckligt billiga. Ikea måste vi nog ändå åka till snart, jag får hamstra! =)
Emma Henning

2012-09-05 @ 16:44:55
URL: http://emmarens.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0